Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

Çocuk Gelişimi (Türkçe)

CG 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çocukta Sanat ve Yaratıcılık
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 206
Bahar
1
2
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Gösteri
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin; yaratıcılıklarını geliştirerek yaratıcı düşünebilme becerisi kazanabilmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca çocuklar için yaratıcı sanat etkinlikleri planlayıp uygulayabilme becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kendi yaratıcılığını ve problem çözme becerilerini geliştirebilecektir.
  • Sanatın çocuğun gelişimindeki, eğitimindeki yeri ve önemini açıklayabilecektir.
  • Çocukların yaratıcılığını geliştirici etkinlikler uygulayabilecektir.
  • Çocukların gelişim seviyelerine uygun yaratıcı eğitim programları planlayabilecektir.
  • Çocuğun gelişimine ve ihtiyacına uygun yaratıcı materyaller tasarlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders erken çocukluk döneminde yaratıcılığın gelişimi ve yaratıcılığın desteklenmesinde eğitimcinin rolü, erken çocukluk döneminde sanat gelişimi, sanat çalışmalarının eğitim programındaki yeri ve yaratıcı sanat etkinlikleri konularını içermektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikleri Neriman Aral, “Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi”, Nobel Yayınları, 4-19. Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikler PPT Sunumu
2 Okul Öncesinde Yaratıcılık Neriman Aral, “Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi”, Nobel Yayınları, 4-19. Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikler PPT Sunumu
3 Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılığın Gelişimi ve Yaratıcılığın Desteklenmesinde Eğitimcinin Rolü Nilgün Cevher Kalburan, “Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat”, Eğiten Kitap Yayınları, 5-8. Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikler PPT Sunumu
4 Maske ve Kostüm Tasarımı Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu
5 Maske ve Kostüm Tasarımı Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu
6 Ara Sınav
7 Maske ve Kostüm Tasarımı Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu
8 Sanat ve Estetik Neriman Aral, “Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi”, Nobel Yayınları, 118-167. Sanat ve Estetik PPT Sunumu
9 Erken Çocukluk Döneminde Sanat Neriman Aral, “Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi”, Nobel Yayınları, 90-115. Erken Çocukluk Döneminde Sanat PPT Sunumu
10 Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri Neriman Aral, “Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi”, Nobel Yayınları, 118-167.
11 Şiir ve Sanat Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu
12 Müze ve Sanat Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu
13 Kukla Tasarımı Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu
14 Kukla Tasarımı Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu
15 Dönemin Değerlendirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı

Neriman Aral, Gökhan Duman (ÇEV.) Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi/Nobel Yayıncılık, 2014

Nilgün Cevher Kalburan, Erken Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılık, 2011

Önerilen Okumalar/Materyaller
  1. Tülay Üstündağ, Yaratıcılığa Yolculuk, Pegem (2002), ISBN: 9789756802847
  2. Fatma Ülkü Yıldız, Tülay Şener, Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Nobel Yayıncılık, 2003, ISBN: 9786051339832
  3. Ayşe Turla, Çocuğum Daha Yaratıcı Olabilir mi?, (2004), ISBN:   9789752840546
  4. Elif Çelebi Öncü (Ed.) Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Pegem Akademi (2015), ISBN: 9786053640394

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
6
Laboratuvar / Uygulama
1
6
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
16
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
4
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
2
8
16
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
8
8
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.