Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

Çocuk Gelişimi (Türkçe)

CG 202 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mesleki Eğitim ve Uygulama III
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 202
Bahar
0
10
5
7

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Saha Çalışması / Uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin okul öncesi dönemde yer alan çocuklar ve özel gereksinimli çocuklara yönelik uygulamaları planlama ve pratik yapma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çocuk gelişimi ile ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklayabilecektir.
  • Etkin iletişim becerilerini kullanabilecektir.
  • Çocuklarla yaratıcı düşünme, sorun tanımlama, analiz etme ve çözüm üretebilme becerilerini kullanarak etkinlik oluşturabilecektir.
  • Okul öncesi eğitim programında yer alan etkinlikleri uygulayabilecektir.
  • Farklı gelişim gösteren çocukları engel türlerine göre ayırt edebilecektir
  • Normal gelişim gösteren ve farklı gelişim gösteren çocuklara yönelik proje geliştirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders; çocuklarla ilgili gözlem, proje hazırlama, olgu tartışmaları, grup ya da bireysel eğitim için etkinlik planlama ve günlük etkinlik uygulamalarını kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Proje Konusu Belirleme ve Ön Hazırlıklar http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123
2 Proje Konusu Belirleme ve Ön Hazırlıklar http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123
3 Proje Konusu Belirleme ve Ön Hazırlıklar http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123
4 Proje Konusu Belirleme ve Ön Hazırlıklar http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123
5 Proje Konusu Belirleme ve Ön Hazırlıklar http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123
6 Proje Uygulamaları
7 Proje Uygulamaları
8 Proje Uygulamaları
9 Proje Uygulamaları
10 Okul Öncesi ve Özel Eğitim Proje Sunumları
11 Grup ya da Bireysel Eğitim için Etkinlik Planlama ve Uygulama/Günlük Etkinlik Uygulama Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123
12 Grup ya da Bireysel Eğitim için Etkinlik Planlama ve Uygulama/Günlük Etkinlik Uygulama Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123
13 Grup ya da Bireysel Eğitim için Etkinlik Planlama ve Uygulama/Günlük Etkinlik Uygulama Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123
14 Grup ya da Bireysel Eğitim için Etkinlik Planlama ve Uygulama/Günlük Etkinlik Uygulama Öğretim Elemanlarının Verdiği Uygulama Notları https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Sözlü Sınav

 

Ders Kitabı

Baykoç, N. (2010). “Özel Eğitim”, Eğiten Kitap, Ankara. ISBN: 97860547276

Çağdaş A. (2012). Anne Baba Çocuk İletişimi, Eğiten Kitap, Ankara ISBN: 6054757725

McGinnis,E. (2016).Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. ISBN: 9786053204206

Önerilen Okumalar/Materyaller

https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf

https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
10
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
40
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
10
160
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
8
8
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
2
8
16
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
12
12
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
210

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.