Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

Çocuk Gelişimi (Türkçe)

CG 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mesleki Eğitim ve Uygulama II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 201
Güz
0
10
5
7

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin okul öncesi dönemde yer alan çocuklar ve özel gereksinimli çocuklara yönelik uygulamaları planlama ve pratik yapma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilecektir.
  • Etkin iletişim becerilerini kullanabilecektir.
  • Sınıf içinde yaratıcı düşünme, sorun tanımlama, analiz etme ve çözüm üretebilme becerisi geliştirebilecektir.
  • Okul öncesi ve özel eğitim programlarına ilişkin özellikli planları yapabilecektir.
  • Okul öncesi ve özel eğitim programlarına ilişkin özellikli planları yapabilecektir.
  • Farklı engel gruplarının gelişimsel ihtiyaçlarına uygun etkinlik planları uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders; çocuklarla grup ya da bireysel eğitim için etkinlik planlama, gözlem ve günlük etkinlik uygulamalarını kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, dersin tanıtımı, öğrencilerin uygulamaya hazırlanması, portfolyoların organizasyonu
2 Uygulama okulunun tanıtımı (Okulöncesi eğitim kurumlarının iç ve dış mekan özellikleri) http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
3 Öğrenci Gözlem (Öğrenci Tanıma ve Değerlendirme) http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
4 Öğrenci Gözlem (Öğrenci Tanıma ve Değerlendirme) http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
5 Öğrenci Gözlem (Öğrenci Tanıma ve Değerlendirme) http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
6 Etkinlik Gözlem (Etkinlik planı hazırlayıp uygulama) http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
7 Etkinlik Gözlem (Etkinlik planı hazırlayıp uygulama) http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
8 Etkinlik Gözlem (Etkinlik planı hazırlayıp uygulama) http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
9 Etkinlik Gözlem (Etkinlik planı hazırlayıp uygulama) http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
10 Etkinlik Uygulama (Etkinlik planı hazırlayıp uygulama) http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
11 Etkinlik Uygulama (Etkinlik planı hazırlayıp uygulama) http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
12 Etkinlik Uygulama (Etkinlik planı hazırlayıp uygulama) http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
13 Etkinlik Uygulama (Etkinlik planı hazırlayıp uygulama) http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
14 Etkinlik Uygulama (Etkinlik planı hazırlayıp uygulama) http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf

Laura E. Berk . ( 2013)Bebekler ve Çocuklar- Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. Nuray SENEMOĞLU (2005). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Akçamete, A.G (2010). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara:Kök.

Önerilen Okumalar/Materyaller

https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf

 

https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
20
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
10
160
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
15
15
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
210

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.