SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Çocuk Gelişimi (Türkçe)
CG 104 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Özel Eğitim II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CG 104
|
Bahar
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin özel öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, bedensel engeli olan çocuklar, otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar, zihinsel yetersizliği olan çocuklar, üstün zekalı ve üstün yetenekli olan çocuklar hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders farklı gelişim gösteren bireylerin özellikleri, engelin önlenmesi ve erken tanısı ve bu bireylerin eğitimlerinin planlanması konularını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bedensel Engelli Çocuklar | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 11.Bölüm; Bedensel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 367-395. |
2 | Bedensel Engelli Çocukların Eğitimleri | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 11.Bölüm; Bedensel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 367-395. |
3 | Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 7.Bölüm; Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278. |
4 | Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 7.Bölüm; Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278. |
5 | Down Sendromlu Çocuklar | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” .Bölüm; Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278. |
6 | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 15.Bölüm; Otizmi Olan Çocuklar ve Eğitimi 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278. |
7 | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 15.Bölüm; Otizmi Olan Çocuklar ve Eğitimi 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Film izletimi (Otizm Spektrum Bozukluğu) | "Ben X" |
10 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 9.Bölüm; Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 315-336. |
11 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 9.Bölüm; Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 315-336. |
12 | DEHB’li Çocuklar ve Eğitimleri | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 14.Bölüm; Dikkat Eksikliği ve Hiperaktive Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 477-499. |
13 | Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Çocuklar | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 17.Bölüm;Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 545-589. |
14 | Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 17.Bölüm; Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 545-589. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Akçamete, A.G (2012). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara:Kök ISBN: 9789754994919 Diken, İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken, İ.H), Pegem A Akademi, Ankara. ISBN:9786055885267 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Özel Eğitim Kanunu-https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_10/10111011_ozel_egitim_kanun_hukmunda_kararname.pdf https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
15
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
7
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
14
|
14
|
Final Sınavı |
1
|
17
|
17
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir |
X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü’nde örnek bir etkinliğe imza atarak ‘Çocuklar İçin Güvenli Gıda Sempozyumu’ düzenledi.
Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın
Günlük yaşamı olumsuz etkileyen ve toplumu yeniden evde vakit geçirmeye zorlayan koronavirüs, özellikle çocuklar ve gençleri hareketsiz bıraktı. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ)
Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası
İzmir’de meydana gelen 6.6 büyüklüğündeki depremden etkilenen çocukların psikolojik terapilerinde kullanılacak parmak kuklalar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) hazırlandı.
Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı
Koronavirüs nedeniyle eve kapanan çocukların sağlıklı bir süreç yaşamaları için İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişim Programı Öğretim
Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı
İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) akademisyen ve öğrenciler, Koruncukköy Urla’daki çocuklarla “Çoraptan Bebek Tasarımı Atölyesi”nde bir araya geldi.
ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU
Anasınıfı öğrencileri, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı öğrencilerinin rol aldığı “Neşeli Dere” adlı çocuk müzikaliyle tiyatronun
ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI
Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencilerinden "Çocuk Gibi Bak" projesine Kitap Bağışı Çocuk Edebiyatı ve Medya dersi kapsamında başlatılan kitap toplama kampanyası için toplanan kitaplar
ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ
Türkiye’nin geleceği çocuklar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde sokak oyunlarıyla tanıştı. Çocuk Gelişimi Programında okuyan öğrencilerin tasarladıkları oyuncaklarla oynadı ve bilimsel aktiviteler yaptı.