Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

Çocuk Gelişimi (Türkçe)

CG 104 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Özel Eğitim II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 104
Bahar
2
0
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin özel öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, bedensel engeli olan çocuklar, otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar, zihinsel yetersizliği olan çocuklar, üstün zekalı ve üstün yetenekli olan çocuklar hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bedensel engelli çocukların özelliklerini ve eğitimlerini açıklayabilecektir.
  • Zihinsel yetersizliği olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini açıklayabilecektir.
  • Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini tartışabilecektir.
  • Özel öğrenme güçlüğü ve DEHB olan çocukların özelliklerini ve eğitimlerini açıklayabilecektir.
  • Üstün yetenekli ve üstün zekalı çocukların özelliklerini ve eğitimlerini sınıflandırabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders farklı gelişim gösteren bireylerin özellikleri, engelin önlenmesi ve erken tanısı ve bu bireylerin eğitimlerinin planlanması konularını kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bedensel Engelli Çocuklar Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 11.Bölüm; Bedensel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 367-395.
2 Bedensel Engelli Çocukların Eğitimleri Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 11.Bölüm; Bedensel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 367-395.
3 Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 7.Bölüm; Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278.
4 Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 7.Bölüm; Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278.
5 Down Sendromlu Çocuklar Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” .Bölüm; Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278.
6 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 15.Bölüm; Otizmi Olan Çocuklar ve Eğitimi 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278.
7 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 15.Bölüm; Otizmi Olan Çocuklar ve Eğitimi 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278.
8 Ara Sınav
9 Film izletimi (Otizm Spektrum Bozukluğu) "Ben X"
10 Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 9.Bölüm; Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 315-336.
11 Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 9.Bölüm; Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 315-336.
12 DEHB’li Çocuklar ve Eğitimleri Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 14.Bölüm; Dikkat Eksikliği ve Hiperaktive Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 477-499.
13 Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Çocuklar Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 17.Bölüm;Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 545-589.
14 Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 17.Bölüm; Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 545-589.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Akçamete, A.G (2012). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara:Kök ISBN: 9789754994919

Diken, İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken, İ.H), Pegem A Akademi, Ankara. ISBN:9786055885267

Önerilen Okumalar/Materyaller

Özel Eğitim Kanunu-https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_10/10111011_ozel_egitim_kanun_hukmunda_kararname.pdf

https://orgm.meb.gov.tr/www/ozel-egitim-ile-ilgili-yayimlar/icerik/123

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
15
15
Portfolyo
0
Ödev
2
7
14
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
14
14
Final Sınavı
1
17
17
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.