Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

Çocuk Gelişimi (Türkçe)

CG 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çocuk Gelişimi II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 102
Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin erken çocukluk döneminde sosyal gelişim, bağlanma, duygusal gelişim, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dil gelişim dönemlerini açıklayabilecektir.
  • Çocuklardaki duygusal gelişim süreçlerini açıklayabilecektir.
  • Benlik gelişiminin nasıl sağlanacağını açıklayabilecektir.
  • Sosyal gelişim basamaklarını izleyebilecektir.
  • Ebeveynlik tutumlarını açıklayabilecektir.
  • Cinsel gelişim süreçlerini açıklayabilecektir.
  • Bağlanmanın önemini tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders devam dersi olup, çocuk gelişimine farklı bakış açılarını, gelişimin tüm alanlarıyla okul öncesi dönemdeki aşamalarını kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Erken Çocuklukta Dil Gelişimi Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 236-242
2 Dil Gelişim Kuramları Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 230-236
3 Bağlanma Gelişimi Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 265-274
4 Bağlanma ve Ebeveynlik Stilleri Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 265-274
5 Ekolojik Sistemler Kuramı Erken Çocukluk Döneminde Gelişim(Jeffrey Trawick-Smith) s:58-61
6 Benlik Kavramı ve Gelişimi Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 360-366, 480-485
7 Mizaç Erken Çocukluk Döneminde Gelişim(Jeffrey Trawick-Smith) s:184-186
8 Ara Sınav
9 Aile, Çevre ve Toplumsallaşma Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s:92-100
10 Okulöncesi Dönemde Sosyal Gelişim Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s:269-280
11 Sosyal Gelişimde Etkili Olan Etmenler Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s :364-372
12 Sosyokültürel Kuram Erken Çocukluk Döneminde Gelişim(Jeffrey Trawick-Smith) s:51-56
13 Kültürel Bağlamda Aileler Erken Çocukluk Döneminde Gelişim(Jeffrey Trawick-Smith) s:483-487
14 Cinsel gelişim ve Süreçleri Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s : 505-507
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Laura E. Berk . ( 2013)Bebekler ve Çocuklar- Dogum Öncesinden Orta Çocukluga.Çev. Nesrin ISIKOGLU ERDOGAN /   Jeffrey Trawick-Swith. ISBN: 9786051334042.

 Trawick-Smith J. (2013) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim Çev. Berrin Akman ISBN: 9786051334783.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Nuray SENEMOĞLU (2005). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Anı Yayıncılık, Ankara. ISBN: 9786051701943

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
15
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
17
17
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.